Lindab i Växjö flyttar till nya lokaler

PressmeddelandeOKT 28, 2019 10:59 CET
Inflyttning pågår i Lindabs nya lokaler på Verkstadsgatan 8 i Växjö

Plåt- och ventilationsleverantören Lindab har lämnat sina gamla lokaler på Älgvägen och flyttat till nya lokaler med butik, kontor och lager på Verkstadsgatan 8 i Växjö.

I 28 år har Lindab bedrivit sin verksamhet i Växjö på Älgvägen 5, men nu har flyttlasset gått. Flytten har pågått under hela oktober månad och under en period har det varit en del överlappande verksamhet mellan de gamla lokalerna på Älgvägen och de nya på Verkstadsgatan.

– Vi har valt att flytta till mer centrala lokaler i Växjö för att underlätta och vara närmare kunden när de vill handla hos oss på Lindab, säger Robert Saltin, platsansvarig på Lindab i Växjö.

Sedan en vecka tillbaka har kunderna kunnat handla och hämta sina varor i den nya butiks- och lagerlokalen.

– Den nya lokalen består av en finbutik där kunden hittar det den behöver för sin vardag med allt från handskar och hjälmar till infästningar och don. Sen har vi en grovbutiksdel där kunden kan gå in på lagret och hämta det den behöver. Vi vill att kunden enkelt ska hitta bland hyllorna och gärna stanna för en kopp kaffe om den vill, fortsätter Robert.

Fortfarande återstår en del arbete innan den nya butiken är helt färdigställd men arbetet fortgår enligt plan.

– Nu har vi flyttat över alla produkter och håller på att renovera fasaden för att ge den ett lyft och ge kunden ett trevligt bemötande. Men redan nu är man som kund varmt välkommen till våra nya lokaler, avslutar Robert.

Officiell invigning av de nya butikslokalerna sker den 12 december.