Ny proffsbutik för ventilations- och plåtslageribranschen öppnad i Uppsala

PressmeddelandeJUN 12, 2023 14:38 CET
Lindabs nya proffsbutik i Uppsala innehåller även lokal produktion och lager.

Lindab har bedrivit försäljning av plåt- och ventilationsprodukter i Uppsala sedan 1988, och på Möllersvärdsgatan 5 sedan 1995. Nu tar företaget nästa steg i Uppsala och har idag, 12 juni, öppnat en nybyggd proffbutik på Pustgatan, i företagsområdet Östra Fyrislund.

– Uppsala är Sveriges fjärde största stad och vi på Lindab vill fortsätta att växa tillsammans med staden och våra kunder. Nu öppnar vi en ny proffsbutik i en nybyggd lokal i ett attraktivt område som kommer att göra det ännu enklare för våra kunder att besöka oss, dessutom kan vi erbjuda ett bredare utbud av produkter i en större och modernare lokal anpassad efter våra kunders behov, säger John Gauffin, VD Lindab Sverige AB.

Området Östra Fyrislund ligger i direkt anslutning till E4:an vilket underlättar för såväl transporter som för kunder att ta sig till och från Lindab i Uppsala. Den tidigare proffsbutiken på Möllersvärdsgatan 5 har avvecklats i samband med flytten till nya proffsbutiken.

– Den nya lokalen skapar en bättre upplevelse för både våra kunder och medarbetare. Det är en större proffsbutik, ett mer välsorterat lager och fräschare lokaler, säger Camilla Jennlinger, Regionchef på Lindab.

Lokalen har en yta på 2420 kvadratmeter och kommer att rymma butik, kontor, lager och även lokal produktion av ventilationskanaler. Företaget investerar även i fossilfria transporter för ett minskat klimatavtryck.

– Med lokal produktion av ventilationskanaler förbättrar vi leveranstiderna för våra kunder i hela regionen och skapar en större flexibilitet i hela vårt erbjudande. Samtidigt som vi aktivt arbetar för ett bättre klimat genom färre långa transporter av skrymmande ventilationskanaler. Därtill kommer vi att satsa på fossilfria transporter som ett ytterligare led i vårt hållbarhetsarbete, säger John Gauffin, VD Lindab Sverige AB.