Hoppa till huvudinnehållet
Lindab Logo
Choose languge

Lindab i Göteborg flyttar till nya lokaler

PressmeddelandeOKT 26, 2021 08:00 CET
Lindab förbereder just nu lokalerna inför flytten till Exportgatan.

Lindab på Lilla Marieholmsgatan i Göteborg är en populär butik för många plåt- och ventilationskunder. Nu flyttar och utökar Lindab sin verksamhet. I början av januari öppnar den nya butiken på Exportgatan vilken även rymmer produktion och distribution under ett och samma tak.

Göteborg är i en expansiv fas och i staden pågår det som kallas för Nordens största stadsomvandlingsprojekt. Under 2020 öppnade Lindab en butik i Mölndal för att även ha en tillgänglig butik i södra delarna av staden. Nu sker nästa stora förändring när butiken på Lilla Marieholmsgatan 7 flyttar till Exportgatan 41A.
– Trafiksituationen i Göteborg har utvecklats i rask takt de senaste åren och våra kunder har inte tid att sitta i bilköer större delen av arbetsdagen. Därför känns det bra att flytta till en mer lättillgänglig plats och vi har redan fått positiv feedback från flera kunder, säger Peter Runesson, Försäljningschef Region Väst, Lindab Sverige.

I den nya lokalen på 4000 kvadratmeter kommer Lindab utöver butik även bedriva lokal produktion av spirorör och koordinera regional distribution.
– Att vi nu kommer ha butik, produktion och distribution under ett och samma tak gör att vi kan erbjuda våra kunder i Göteborgsregionen snabb, kvalitativ och flexibel service. Vi kommer kunna ta hand om kunderna på ett ännu bättre sätt med större butiksyta, smidig lastning av produkter och ett bredare sortiment, fortsätter Peter.

Anläggningen är en av Lindabs största lokala satsningar någonsin och den lokala produktionen gör att transporterna med skrymmande ventilationskanaler blir kortare och reducerar klimatavtrycket.

– Det här en satsning som går helt i linje med hur vi på Lindab vill utveckla vår verksamhet. Vi vill vara nära våra kunder, hålla en hög servicenivå och samtidigt arbeta aktivt för att minska utsläppen, säger John Gauffin, VD, Lindab Sverige.

Lindab har tagit fram ett nytt butikskoncept som förutom visuella och grafiska justeringar innebär att butiken blir en öppen och inbjudande mötesplats.

- Vi vill komma våra kunder närmare och samtidigt lyfta våra produkter och Lindabs varumärke tydligare än vad vi har gjort tidigare. Vi vill också skapa en mer aktiv butiksmiljö, samtidigt som det kommer vara lättare att navigera sig både i butiken och på lagret, avslutar John.

Butiken på Lilla Marieholmsgatan 7 stänger 23 december och den nya butiken på Exportgatan 41A öppnar 10 januari. Under vecka 52 och vecka 1 är alla kunder varmt välkomna till Lindabs butik på Aminogatan 32C i Mölndal.